Tester uszczelki pod głowicą XL 60 ml
Tester uszczelki pod głowicą XL 60 ml
Tester uszczelki pod głowicą XL 60 ml
Tester uszczelki pod głowicą XL 60 ml
Tester uszczelki pod głowicą XL 60 ml

Tester uszczelki pod głowicą XL 60 ml AMIO-02804.

AMiO
02804.
5903293028049
30,75 zł
Brutto
Dostępny w magazynie Dostępny w magazynie
Dostępny w magazynie
 

Zamówienia złożone do godziny 14:00 wysyłamy tego samego dnia

 

Darmowa wysyłka już od 50 zł

 

14 dni na zwrot

 

Bezpieczne zakupy

Tester Szczelności Uszczelki pod Głowicą do Pomiaru Zawartości CO2

w Układzie Chłodzenia

Tester został stworzony do wyeliminowania podejrzenia uszkodzenia uszczelki głowicy oraz samej głowicy w pojazdach spalinowych z silnikiem benzynowym, diesla i LPG chłodzonych cieczą. W przypadku, gdy uszczelka jest nieszczelna i CO2 przedostaje się do układu chłodzenia, płyn reakcyjny zmienia barwę na kolor żółty lub zielony.

Zasada działania przyrządu opiera się na pomiarze stężenia CO2 - w przypadku zwiększonego stężenia płyn reakcyjny wchodzi w reakcję z CO2 i zmienia swoją barwę.

Zestaw zawiera :

  • Płyn reakcyjny CO2 60 ml (wystarcza na 30 testów)
  • Stożkowy adapter uniwersalny 25mm-55mm
  • Rurka pomiarowa

 

 

Czarny adapter pomiarowy (25mm-55mm) daje możliwość sprawdzenia 6-krotnie więcej różnych średnic wlewu płynu chłodzącego niż w testerach z jednym białym adapterem. Pozwala sprawdzić m.in. auta osobowe, ciężarowe, ciągniki siodłowe, koparki, motocykle, wózki widłowe.

Adapter wykonany jest ze specjalnej mieszanki gumy odpornej na wysokie temperatury oraz odpowiednio miękkiej - dzięki czemu szczelnie dopasowuje się do wlewu oraz rurki testera gwarantując 100% szczelność podczas testu.

Instrukcja wykonania testu:

  1. Napełnić przyrząd płynem reakcyjnym do poziomu między komorami (ok.2ml).
  2. Podłączyć tester do otworu zbiorniczka wyrównawczego lub chłodnicy.
  3. Uruchomić silnik, wprowadzić na podwyższone obroty w celu uzyskania większego ciśnienia spalania.
  4. Pozostawić silnik na lekko podwyższonych obrotach i obserwować zachowanie płynu reakcyjnego
  5. Zmiana koloru płynu reakcyjnego na żółty lub zielony w ciągu kilku minut testu, wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub uszkodzenie samej głowicy.
  6. Po zakończonych testach ostrożnie zdemontować przyrząd.

 

 

Wyniki testu:

  1. Zmiana koloru z niebieskiego na zielony w silniku diesla - oznacza uszkodzenia uszczelki głowicy lub samej głowicy.
  2. Zmiana koloru z niebieskiego na żółty w silniku benzynowym/LPG - oznacza uszkodzenia uszczelki głowicy lub samej głowicy.
  3. Płyn reakcyjny kolor niebieski - Nie wykryto CO2 w układzie.

Informacje dotyczące bezpieczeństwa:

  • W trakcie przeprowadzania testu na zbiorniczku chłodnicy obowiązkowo zachować dodatkową ostrożność przy odkręcaniu korka na ciepłym silniku oraz podczas samego testu - ryzyko poparzenia!
  • Podczas testu nie dopuszczać do zmieszania się płynu chłodniczego z płynem reakcyjnym - Test może być niepoprawny!
  • Chronić przed dziećmi, dokładnie umyj ręce po wykonaniu testu!

 

02804.
100 Przedmioty

Utwórz konto

Rejestracja nowego konta

Masz już konto?
Zaloguj Lub Resetuj hasło