Tester uszczelki pod głowicą XL 60 ml AMIO-02804.
Zamówienia złożone do godziny 14:00 wysyłamy tego samego dnia
Darmowa wysyłka już od 50 zł
14 dni na zwrot
Bezpieczne zakupy
Tester Szczelności Uszczelki pod Głowicą do Pomiaru Zawartości CO2
w Układzie Chłodzenia
Tester został stworzony do wyeliminowania podejrzenia uszkodzenia uszczelki głowicy oraz samej głowicy w pojazdach spalinowych z silnikiem benzynowym, diesla i LPG chłodzonych cieczą. W przypadku, gdy uszczelka jest nieszczelna i CO2 przedostaje się do układu chłodzenia, płyn reakcyjny zmienia barwę na kolor żółty lub zielony.
Zasada działania przyrządu opiera się na pomiarze stężenia CO2 - w przypadku zwiększonego stężenia płyn reakcyjny wchodzi w reakcję z CO2 i zmienia swoją barwę.
Zestaw zawiera :
- Płyn reakcyjny CO2 60 ml (wystarcza na 30 testów)
- Stożkowy adapter uniwersalny 25mm-55mm
- Rurka pomiarowa
Czarny adapter pomiarowy (25mm-55mm) daje możliwość sprawdzenia 6-krotnie więcej różnych średnic wlewu płynu chłodzącego niż w testerach z jednym białym adapterem. Pozwala sprawdzić m.in. auta osobowe, ciężarowe, ciągniki siodłowe, koparki, motocykle, wózki widłowe.
Adapter wykonany jest ze specjalnej mieszanki gumy odpornej na wysokie temperatury oraz odpowiednio miękkiej - dzięki czemu szczelnie dopasowuje się do wlewu oraz rurki testera gwarantując 100% szczelność podczas testu.
Instrukcja wykonania testu:
- Napełnić przyrząd płynem reakcyjnym do poziomu między komorami (ok.2ml).
- Podłączyć tester do otworu zbiorniczka wyrównawczego lub chłodnicy.
- Uruchomić silnik, wprowadzić na podwyższone obroty w celu uzyskania większego ciśnienia spalania.
- Pozostawić silnik na lekko podwyższonych obrotach i obserwować zachowanie płynu reakcyjnego
- Zmiana koloru płynu reakcyjnego na żółty lub zielony w ciągu kilku minut testu, wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub uszkodzenie samej głowicy.
- Po zakończonych testach ostrożnie zdemontować przyrząd.
Wyniki testu:
- Zmiana koloru z niebieskiego na zielony w silniku diesla - oznacza uszkodzenia uszczelki głowicy lub samej głowicy.
- Zmiana koloru z niebieskiego na żółty w silniku benzynowym/LPG - oznacza uszkodzenia uszczelki głowicy lub samej głowicy.
- Płyn reakcyjny kolor niebieski - Nie wykryto CO2 w układzie.
Informacje dotyczące bezpieczeństwa:
- W trakcie przeprowadzania testu na zbiorniczku chłodnicy obowiązkowo zachować dodatkową ostrożność przy odkręcaniu korka na ciepłym silniku oraz podczas samego testu - ryzyko poparzenia!
- Podczas testu nie dopuszczać do zmieszania się płynu chłodniczego z płynem reakcyjnym - Test może być niepoprawny!
- Chronić przed dziećmi, dokładnie umyj ręce po wykonaniu testu!